tårar, tårar & tårar.

* 2 mars.

2 mars 1953..
idag skulle du ha fyllt 56 år...
men du fyller inte år längre,
min dag fylls ut av tårar, saknad & minnen.
när jag var åtta år, var jag med om något ni aldrig kommer kunna sätta er in i.
nu är jag snart femton år, & har levt snart halva mitt liv utan dig,
vid tonåren är den tiden i ens liv man behöver föräldrarnas stöd som mest,
jag skulle göra vad som helst, för att få dig tillbaka & att du var den jag önskar att du var.
du gjorde inte mycket dina sista år, knappt någonting alls.
men du betydde ändå så sjukt mkt för mig.
bara att få höra dig ropa mitt namn, värmde mig.
dina kramar, din värme..
jag trodde inte jag skulle behöva må såhär, såhär långt efter..
jag har inte tänkt på det så mkt förut, det har kommit mer nu, ju äldre man blir...
glömmer aldrig dagen då jag fick veta,
& glömmer aldrig dagen efter, i skolan.
det var endast en person som brydde sig, som grät med mig.
& det var min dåvarande bästavän angelika, jag älskar dig! <3
jag glömmer hellre aldrig begravningen, den var nästan värst..
åt vilket håll man än kollade, så grät alla..
alla utom en person, & det var min kusin.
han satt där, jämte sin gråtande morsa & gjorde fula miner för att få folket bli lite gladare,
han har alltid varit störd, & det kmr han alltid vara &så, men han tillhör vår släkt, & här är alla störda.
men jag älskar dig ändå, kära kusin ! <3
alla foton får mig just nu att gråta, alla foton på dig.
alla underbara ord från alla, får mig just nu att gråta..
jag kommer aldrig glömma dig,
du är faktiskt halva jag.
du lever i din värld, & jag i här.
jag har dig i mig, det märks.
vi är så lika, det skrämmer mig.
min insida, är som din.
min kroppsbyggnad, som är din.
ungefär allting som är jag, är som du!
det skrämmer mig.
jag kommer aldrig att glömma dig.

* 2 mars 1953 - 16 mars 2003.

Jag älskar dig, pappa. (L)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0